donderdag 3 december 2015

klachten over postbezorging van PostNl

Af en toe komt het voor, dat in mijn omgeving mensen een brief of een pakketje via PostNl versturen en dat het desbetreffende pakje of brief niet aankomt. Of na meerdere dagen beschadigd in de bus wordt gedaan. Soms is de brief opengesneden en met plakband provisorische weer dicht gemaakt. Enig inzicht in hoe dit kan gebeuren kun je krijgen van de website http://www.klacht.nl Hier zijn in het afgelopen jaar 1285 klachten ingediend over PostNl en er zouden 1240 al zijn opgelost, de andere klachten zouden in behandeling zijn. 1240 klachten opgelost? Ik kom hier nog op terug.

Hier is op 1 december een klacht binnengekomen over beschadigde post.

Ik had een pakketje op een ander adres laten bezorgen, waar het geopend aankwam. Zelf aangenomen maar viel tussen de andere pakketjes pas later op. Heb hier de postbode dus niet gelijk op kunnen aanspreken. Volgende dag is op mijn eigen adres de nieuwe polis van zorgverzekeraar duidelijk met een mesje aan de zijkant open gesneden. Zeer vreemd en heel vervelend aangezien beide informatie met belangrijke gegevens bevatten. Had al geprobeerd een klacht via jullie site willen sturen maar op het contactformulier is er geen keuze met opengemaakte post. Dit was duidelijk geen beschadiging voor alle duidelijkheid. Heb al veel gelezen over hoe jullie met dit soort klachten omgaan dus ben benieuwd naar jullie reactie hierop.

Antwoord van PostNl:

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een zending hebt ontvangen, welke aan de zijkant is geopend. Deze beschadiging ontstaat door de sorteermachines, waarvoor mijn welgemeende excuses.
Mocht u in de toekomst nogmaals een geopende zending zonder excuusbrief aantreffen, dan hoor ik het graag van u. Dankzij uw meldingen kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.

Door klacht.nl zal dit nu wel worden ingedeeld in de rubriek: 'afgehandeld en opgelost'. Maar er is helemaal niks opgelost. Er is wel een excuusbrief gestuurd, maar de opengesneden brief blijft een opengesneden brief, en de niet goed functionerende postsorteermachines blijven opengesneden brieven uitspugen.  En een eerst zoekgeraakte brief die pas na 14 dagen wordt bezorgd blijft een brief die na 14 dagen wordt bezorgd. Zo kan ik ook wel 1240 klachten oplossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten